לא על הפילאטיס לבדו

ישנם לא מעט סגנונות אימון הפתוחים לקהל הרחב, אבל איך בוחרים מתוך המגוון?

אימון שלם הוא כזה שנותן מקום לכל אספקט תנועתי ומנגנון פיזיולוגי לבוא לידי ביטוי ולהתקדם בהדרגה ובבטחה.

סיבולת לב ריאה, כח, טווחי תנועה, באלאנס, קואורדינציה ועוד, זה הארסנל התנועתי והגופני שלנו, וביכולתנו לקדם כל אחת מהיכולות ולעיתים גם כמה במקביל. אז למה שנסתפק בפחות מכך עבור הגוף שלנו? אין סיבה!

למרות הכותרת של שורות אלה, אין לנו התנגדות או הסתייגות מאימון פילאטיס, להיפך, פילאטיס לסגנונותיו השונים הוא אימון שיקומי מעולה, ולא, שיקום זה לא רק מתאונות או פציעות, שיקום יכול להיות גם מחיים יושבניים או מתבניות תנועה לקויות, אבל ככזה הוא גם חסר בהמון אספקטים שונים שאנחנו חייבים להשקיע ולקדם לטובתנו ולטובת הגוף שלנו.

כמו הפילאטיס גם היוגה בתרגולי הסטודיו השונים וגם פעילויות פופולריות כמו ריצה הם אימונים נהדרים, אבל הם מתמקדים באלמנטים ספציפיים ולכן גם מחייבים להשלים אותם באימונים נוספים סביבם.

אימונים המקדמים אספקטים ספציפיים מתאימים בעיקר למי שאורח חייו אקטיבי מאוד והוא עובד בעבודה פיזית, או מתאמן באופן קבוע במסגרת מקצועית או כתחביב מאוד מטופח. לאנשים כאלה יתאים מאוד פעילות משלימה שתיתן להם את ההתמקדות באלמנטים החסרים לגוף שלהם, מתיחה, הארכה, הרפיית שרירים, חיזוק שרירי ליבה ועוד.

רובנו המוחלט חי חיים יותר יושבניים שדורשים פעילות שתקדם את כלל היכולות הפוטנציאליות של הגוף. אנחנו נתקלים באתגרים פיזיים בחיי היום יום (טיפול בילדים, קניות, עבודות בית ועוד…) אך ההתרחקות שהקידמה יוצרת מחיים אקטיביים ותובעניים פיזית, גורמת לנו לאבד יכולות ואיתן גם את תחושת המסוגלות, מה שיוביל להימנעות והתרחקות נוספת.

אימון שלם יפעל להפוך את כל אלה ולהחזיר לנו את השליטה בגוף ואת תחושת המסוגלות שהיא קריטית כל כך על מנת להסתובב בעולם בתחושת בטחון.

אורח החיים אמנם יותר יושבני, אך לרובנו לו״ז תובעני שלא נותן פנאי רב להשקעה בפעילות גופנית ובקידום כל אספקט גופני בנפרד, לכן הדבר הנכון ביותר הוא למצוא פעילות המשלבת בתוכה אלמנטים רבים ככל הניתן וגם נותנת אפשרות להתקדמות בלתי פוסקת.

זהו מעגל של היזון חוזר, אנחנו מעניקים לגוף את הצרכים הבסיסיים שלו: שינה ומנוחה מספקת, תזונה טובה ונקייה, ופעילות גופנית שמאתגרת בכל רמה ובכל שלב בחיים, והגוף מחזיר לנו ב- חיות, מסוגלות ובריאות.

האימון הפונקציונלי במתכונת שאנחנו בונים ומאמינים, מאתגר ומקדם מספר רב של יכולות פיזיולוגיות ותנועתיות, בריאות מפרקים וחיזוק שרירים מייצבים דרך תנועה ממוקדת בעומסים נמוכים ובטווחים מלאים, קידום תבניות תנועה נכונות ושיפור היציבה – לחזק את החוליות החלשות ולהאריך את החלקים המכווצים, בניית מסת שריר וכח, על ידי תרגילי כח בסיסיים של תנועות הגפיים הגדולות, שליטה במורכבות תנועתית ובבאלאנס- כלומר פיתוח תנועתי בלתי פוסק של תרגילי הבסיס. וכמובן גם סיבולת, זריזות וכח מתפרץ, בחלקים שבנויים על עבודה חזרתית ובדופק גבוה. כל אלה שזורים יחדיו באימון -שלם- שנותן מענה לכל הצרכים של רוב האוכלוסייה ונותן גם אפשרות להתחיל מהבסיס ולהמשיך עוד ועוד להתקדם.

אין סיבה שנוותר על גופנו ועל היכולות הטמונות בו, אם נמסגר את עצמנו כמתאימים רק לפעילות מסויימת או כלא מסוגלים לפעילות כזו או אחרת, נאבד עוד ועוד יכולות ואיתן גם את האמונה בגופנו.

גוף חזק בעל יכולות תנועתיות יקדם אותנו לא רק בפן הפיזי אלא גם המנטלי והנפשי ויעניק איזון לחיים מלאי האתגרים והסטרס של העולם המודרני.

האימון שלנו נותן כבוד למכונה המופלאה שהיא הגוף שלנו, וגם אם אנחנו לא תמיד אנחנו מאמינים ביכולות שלנו, התמדה תבנה גם יכולת וגם תחושת מסוגלות שזה בונוס ענק לחיים.