אימון בהריון, בגבולות ההגיון…

המודעות לחשיבות ויתרונות האימון בזמן הריון הולכת ועולה וזה דבר נהדר.

יותר ויותר מפורסמות ומשפיעניות משתפות את שגרת האימון הבלתי מתפשרת שלהן, חרף השינויים הבלתי פוסקים שעובר גופן והקשיים הכרוכים בכך.

אם לפני עשור היה צריך להסביר ולשכנע בחשיבות ובבטיחות האימונים גם בזמן הריון, היום זה דבר מקובל וידוע שאפשר וכדאי להתאמן. 

היתרונות הם רבים מספור, איזון הורמונלי, זרימת דם משופרת, אנרגטיות, תחושת כח ומסוגלות ואפילו הכנה גופנית לשינויים שיבואו וללידה עצמה, כל אלה ועוד הם יתרונות מבורכים.

עכשיו כל מה שצריך זה קצת גבולות וכללים, כדי לא לעבור מיתרונות לנזקים…

קודם כל וזה כלל מפתח, מומלץ להתאמן רק בסגנונות אימון שהגוף מכיר ומורגל בהם עוד מלפני הכניסה להריון. אם שחית לפני, תמשיכי לשחות, אם עשית יוגה לפני, תמשיכי בתרגול יוגה וכן הלאה. הדבר הזה נכון כמעט לכל פעילות למעט פעילויות אקסטרים ופעילויות שלוקחות לקצה גבול היכולת.

הסיבה היא פשוטה, ההריון הוא תהליך פיזיולוגי הכולל שינויים רבים אך הדרגתיים, ולכן כדאי לשמר את השגרה מסביב שתהיה יציבה ומוכרת כמה שאפשר.

בפעילויות שאתן מכירות ושולטות תדעו טוב יותר לעשות רק דברים שאתן מרגישות בהם בטוחות ותדעו לאט לאט גם להוריד עצימות ועומסים.

השינויים ההדרגתיים דורשים היכרות עם הגוף וכמובן גם הכוונה מקצועית כדי שתדעו מה קורה לגוף בכל שלב ואילו תנועות ועומסים כבר לא כדאי לבצע. לדוגמא, עומסי כפיפה בבטן כמו גם הרמות רגליים מסוגים שונים, מפעילים לחץ על השריר הישר בטני, שריר זה עובר במהלך הטרימסטר השני תהליך שנקרא היפרדות בטנית ולכן לא יכול לתת את התמיכה הראויה לתרגילים מסוג זה. עומס יתר יוכל להרחיב את ההיפרדות ולייצר אי נוחות בהריון וגם בהתחזקות חזרה לאחר לידה. זוהי רק דוגמא אחת לשינויים שצריך להכיר כשמתאמנים בהריון וכמובן שחשוב שמאמנים המלווים אתכן בתהליך יכירו את השינויים וההתאמות הנדרשות.

ישנה מגמה מעט מטרידה לאחרונה שמאדירה אימונים ״קורעים״ וללא פשרות גם במהלך ההריון, זה לא אמור להיות הלך הרוח, תהליך ההריון הוא תהליך מורכב שיהנה מתנועתיות ופעילות עד מאוד, אך גם מסלחנות כלפי הגוף ותרגול עדין יותר עם ירידה הדרגתית בכל העומסים והעצימויות השונות.

אנחנו כאן לכל שאלה והתייעצות בנושא, שנים של אימון וליווי של מאות הריוניות נתנו לנו נסיון רב, אך גם את ההבנה שכל אחת וההריון שלה וכל אחת והתהליכים שלה ותמיד טוב שיש מישהו שהולך איתך בדרך.